11.11.2014

Social Media Book Tag

Do tej zabawy nominowała mnie Kasia, za co jej serdecznie dziękuję. Zabawa jest prosta - naszym zadaniem jest dopasować do siedmiu popularnych serwisów społecznościowych, książkę, która najlepiej pasuje do danej kategorii.

1.Twoja ulubiona krótka książka? ~Twitter
Bardzo lubię mitologię i dramaty greckie, więc zdecydowanie będą to 'Antygona' i 'Król Edyp' Sofoklesa. Obie książki były moimi lekturami szkolnymi, ale mimo to lubię do nich wrócić od czasu do czasu. Cenię je za to, że są przede wszystkim dziełami uniwersalnymi, ich przekaz bez problemu można zrozumieć także obecnie.

2.Książka, którą każdy czytał i poczułaś presję, aby też ją przeczytać? ~Facebook
Na pewno będą to 'Rywalki'. Ileż ja się o tej książce nasłuchałam na amerykańskim booktubie trudno byłoby zliczyć. Kiedy więc tylko ukazała się w Polsce, długo nie trzeba było mnie namawiać do sięgnięcia po nią. I szczerze mówiąc, nie miałam pojęcia skąd te wszystkie 'ochy' i 'achy', bo dla mnie książka jest przeciętna.

3.Książka, którą przeczytałaś zanim było to popularne? ~Tumblr
Wydaje mi się, że będzie to seria 'Dary Anioła'. Pierwszy raz usłyszałam o niej parę lat temu a zaczęłam ją czytać, kiedy adaptacja filmowa była dopiero w planach. Tak w ogóle, to co myślicie o serialowej adaptacji książki? Uważacie, że to dobry pomysł? Moim zdaniem może to być całkiem ciekawe.

4.Książka, którą nie pamiętasz czy Ci się podobała czy nie? ~MySpace
'Dotyk Julii' to dla mnie taka 'książka-zagadka'. Z jednej strony ciekawa historia, interesujący bohaterowie i świetny styl autorki. Występowały jednak zgrzyty - zbyt monotonne opisy, słownictwo, które trochę utrudniało 'wczytanie' się w książkę. Trudno więc mi określić, czy powieść mi się podobała, czy też było wręcz przeciwnie. 

5.Książka, która była tak ładna, że musiałaś zrobić jej zdjęcie? ~Instagram
Tu można wymienić parę tytułów: przede wszystkim 'Rywalki' (cała trylogia ma piękne okładki - gdyby tylko jej wnętrze też takie było :D), 'Hopeless', 'Mara Dyer. Tajemnica' oraz 'Ciemność przed świtem'. 

6.Książka, której ekranizacje chciałabyś zobaczyć? ~You Tube
Bardzo liczyłam na serial na podstawie 'Delirium', ale pilot pokazał, że producenci podeszli do realizacji tego projektu od złej strony. Ekranizacja 'Anny i pocałunku w Paryżu' mogłaby by być fajnym pomysłem - lekka komedia romantyczna dla młodzieży - z chęcią bym ja obejrzała. Warto tu także wspomnieć o 'Na krawędzi nigdy', 'Player one' (film podobno jest w fazie przygotowań - jupi!) i 'Papierowych miastach', których adaptacja jest właśnie w fazie produkcji. 

7.Książka, którą polecasz wszystkim? ~Goodreads
Powieści J.Green'a, serię 'Harry Potter', książki YA/NA - można wymieniać i wymieniać bez końca :). Więcej książek godnych polecenia znajdziecie w mojej biblioteczce na 'Lubimy czytać' w zakładce 'Ulubione'.

Do zabawy nominuję wszystkich, którzy przeczytają ten post. Miłej zabawy :).

1 komentarz:

  1. Zabawny pomysł na TAG ;) Ja czekam na kilka ekranizacji książek Kinga. Z obawami, bo znając życie, by je spaprali.

    OdpowiedzUsuń